Valstugan är på plats!

NU har äntligen valstugan i Fittja öppnat. Med pompa, ståt och underbart väder invigdes valstugan med torgmöte, musik och fika. För musiken stor Gursel Dayan, känd kurdisk musiker och sångare. Hediye Güzel och Bekir Uzunel, båda två uppvuxna i Fittja och kandidater för Vänsterpartiet i riksdagen respektive landstinget och kommunen. Många människor lyssnade intresserat på torgmötestal på kurdiska, turkiska och svenska.

Torgmötet hade också besök av Francisco Contreras, kandidat till riksdagen för Vänsterpartiet. Francisco pratade om vikten av att rösta i just det här valet, dels för att vi absolut inte vill ha en borgerlig regering i 4 år till, men också för främlingsfientliga krafter kan gå fram tillräckligt mycket för att komma in i olika parlament.

I valstugan kommer det hända mycket olika roliga saker. Det finns gott om utrymme för att sitta ner och ta en kaffe och prata politik. För den yngre publiken kommer vi också ha möjlighet att ha sin egen DJ-skola! Vi kommer ha en DJ-mixer på plats, så ta med dina favoritskivor och kom och vänd lite skivor.

Öppettiderna i valstugan är:
Vardagar: 11-19
Lördag: 11-17