Tack för ett lyckat Feministiskt Forum Botkyrka!

Den 16 november arrangerade vi Feministiskt Forum Botkyrka, tillsammans med ABF Botkyrka-Salem och en rad andra föreningar.

Feministiskt Forum anordnas i flera städer i Sverige. Det är ett arrangemang där föreningar, individer och organisationer ges möjlighet att ordna seminarier, debatter, föreläsningar eller andra programinslag om ämnen som har med feminism att göra.

Forumet, som vi hade i ABF:s lokaler i Hallunda, blev mycket välbesökt och lyckat. Vi stod för två av programpunkterna: en paneldiskussion om hur idrottslivet i Botkyrka kan bli mer jämställt och en föreläsning med fotografen Kalle Larsson, som dokumenterat politiskt aktiva kvinnors liv i Nepal, Filippinerna, Indonesien och Pakistan.

Tack till alla som kom och gjorde dagen så lyckad!

femforum1

femforum3