Hälsning från Brandmän mot rasism

Brevet nedan är en hälsning från brandmän, som känner obehag inför att Sverigedemokraternas ledare Jimmie Åkesson tänker besöka deras arbetsplats. Sprid gärna, och gå gärna med i facebook-eventet ”Solidaritet med Botkyrka brandstation”.

”Hej!

Vi som skriver detta arbetar som brandmän i det räddningsförbund som Botkyrka station tillhör.

Den 25 mars ska SD besöka Botkyrka brandstation som en del av valkampanjen Jimmies (S)verigeturné.

Vi vill tacka alla de som visat sin solidaritet med oss som arbetar i räddningstjänsten. Vi är många som känner stort obehag inför att rasistiska pch fascistoida SD ska sätta sin fot på vår arbetsplats. Vi har som det verkar för tillfället inga möjligheter att inte ta emot SD. Under dessa omständigheter värmer era uppmuntrande ord.

Allt det vi står för som brandmän är oförenligt med SD:s politik. Fundamentet för vår yrkesutövning för vår är övertygelsen om allas lika och okränkbara värde.

Det finns inget utrymme överhuvudtaget för rasism och kvinnoförakt i våra led. SD kan släppas in på stationen, men de är inte välkomna.

/Brandmän mot rasism”