Ronnie Andersson (v) mest företagarvänliga politikern i Botkyrka

Till höger: Ronnie Andersson (V). Till vänster: Pierre Blankenburg (TP), som utsågs till mest företagarvänliga politiker inom oppositionen. (Bild lånad från foretagarna.se)

För en tid sedan utsåg organisationen Företagarna Botkyrka-Salem Botkyrkas mest företagarvänliga politiker 2014. Utmärkelsen för mest företagarvänliga politiker inom majoritetspartierna V, S och Mp tilldelades ingen mindre än Vänsterpartiet Botkyrkas Ronnie Andersson.

Ronnie, som bland annat är ersättare i kommunfullmäktige och ledamot i Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsnämnden, fick titeln med motiveringen:

”Valet av Ronnie bottnar i hans starka engagemang att utveckla kommunikation mellan personer som är nya på arbetsmarknaden och företagen samt för sin drivkraft att informera om och utveckla entreprenörskap i skolan.”

Vi gratulerar Ronnie till utmärkelsen!