Vill du veta hur vi vill lösa bostadsbristen? Kom på kampanjupptakt!

Allt fler saknar en egen bostad och är hänvisade till dyra andrahandskontrakt. Bostadsbristen gör att dessa frågor diskuteras oftare, men lösningarna skiljer sig åt. Flera högerpartier vill införa marknadshyror vilket beräknas höja hyrorna i Botkyrka med cirka 66 procent! Marknadshyror innebär att hyresvärden fritt får sätta hyran och att den som kan betala mest får lägenheten.

Vänsterpartiet tycker att det är en dålig idé. Många skulle inte har råd med hyran. Hyrorna bör även i fortsättningen sättas efter förhandlingar mellan hyresvärden och hyresgästernas representanter.

Vänsterpartiet Botkyrka bjuder här in till en upptakt kring vår kampanj mot marknadshyror och för en satsning på fler hyresrätter i Botkyrka. Kom och lyssna på Nooshi Dadgostar, riksdagsledamot och bostadspolitisk talesperson för Vänsterpartiet!

Efter Nooshis föredrag kan de som själva vill delta i kampanjen få tips om hur man kan göra detta.

Tid: Onsdagen den 11 maj, kl 18:30-20:30
Plats: Hallunda Folkets Hus, sal Vilje Vee.

Hjärtligt välkommen!