sida

September 2012: Vänsterpartiet Botkyrka är igång igen!

Hej igen, kamrater! Nu är världens bästa, och ödmjukaste, partiförening igång igen efter ett kort sommaruppehåll. Häromveckan kunde styrelsen konstatera att vi gjort en god insats i protesterna mot planerna att sälja 1000 av Botkyrkabyggens lägenheter. Läs mer på sidan 2! Styrelsen drog också upp planerna för höstens fortsatta kampanj för ökat bostadsbyggande och fler hyreslägenheter. Jag hoppas att det är många som vill hjälpa till.

På höstens första medlemsmöte har vi nöjet att träffa Vänsterpartiets riksdagsledamot och andre vice ordförande Josefin Brink som berättar om partiets nya arbetsrättskampanj ”Vi är människor, inte maskiner!” – se inbjudan här intill. Alla medlemmar, och särskilt alla ni som är nya i partiföreningen, är varmt välkomna till ett mycket intressant möte. Och till medlemsmötet därpå kommer ingen mindre än Vänsterpartiets partisekreterare Aron Etzler som presenterar sin nya bok.

I den senaste Sifo-mätningen fanns tre glädjande inslag: S-V-MP har egen majoritet, KD ligger stabilt parkerade under fyraprocentsspärren och Vänsterpartiet ökar med nästan två procentenheter! En uppmuntrande början på en spännande politisk höst.

Anna Herdy ordförande Vänsterpartiet Botkyrka

Vi ses!