Insamling

Vår politik i landstinget

Landstinget styr sjukvård och kollektivtrafik

Landstinget är den instans som har ansvar för det mesta av hälso- och sjukvården och kollektivtrafiken i Stockholms län. Vänsterpartiet har 12 av de 149 mandaten i Stockholms läns landstingsfullmäktige. På sidan www.stockholmsvanstern.se kan du läsa om Vänsterpartiets politik i landstinget.

Vänsterpartist från Botkyrka i landstinget

Marit Normasdotter från Alby sitter i landstingsfullmäktige för Vänsterpartiet. Vill du komma i kontakt med Marit angående någon fråga som t.ex. rör sjukvård eller kollektivtrafik, så kan du maila 65marit(at)gmail.com, eller ringa henne på 076-019 85 48. Marit arbetar till vardags inom socialtjänsten i Botkyrka kommun, och är förtroendevald i landstinget på sin fritid.

Om du vill komma i kontakt med någon i vår landstingsgrupp på dagtid, kan du kontakta någon av de tre heltidsarvoderade politikerna på vårt landstingskansli, eller någon av kansliets tjänstemän. Kontaktuppgifter till dem hittar du på www.storstockholm.vansterpartiet.se/landstingskansliet/