Vår politik i regionen

Regionen styr sjukvård och kollektivtrafik, och samordnar den regionala utvecklingen

Regionen är den instans som har ansvar för det mesta av hälso- och sjukvården och kollektivtrafiken i Stockholms län. Vänsterpartiet har 16 av de 149 mandaten i regionfullmäktige. På sidan http://sll.vansterpartiet.se/var-politik/ kan du läsa om Vänsterpartiets politik i regionen.

Vänsterpartist från Botkyrka i regionen

Marit Normasdotter från Alby sitter i regionsfullmäktige för Vänsterpartiet. Vill du komma i kontakt med Marit angående någon fråga som t.ex. rör sjukvård eller kollektivtrafik, så kan du maila 65marit(at)gmail.com, eller ringa henne på 076-019 85 48. Marit arbetar till vardags inom socialtjänsten i Botkyrka kommun, och är förtroendevald i regionen på sin fritid.

Om du vill komma i kontakt med någon i vår regiongrupp på dagtid, kan du kontakta någon av de heltidsarvoderade politikerna på vårt regionkansli, eller någon av kansliets tjänstemän. Kontaktuppgifter till dem hittar du på http://sll.vansterpartiet.se/kontakt/.