Sveriges första kvinnliga och nästa statsminister besökte Hallunda C!

Mona Sahlin, partiledare för Socialdemokraterna i Sverige, besökte på tisdagseftermiddagen Hallunda Centrum här i Botkyrka. Det var väldigt mycket folk som ville lyssna på Sveriges nästa stadsminister. Sahlin, som kom direkt från presskonferensen när den nya regeringsplattformen från de rödgröna presenterats, pratade om hur hon som ledare för Socialdemokraterna ville göra ett solidariskt Sverige möjligt igen. Ett land som sätter välfärd för alla före skattesänkningar för de redan rika.

Vänsterpartiet Botkyrka var givetvis på plats och visade vårt stöd och talade med väljarna om varför det krävs en rödgrön regering. På bilderna syns också Miljöpartiets Barbro Svanström och Vänsterpartiets egen Benli Yorulmaz kampanjandes!