Sök tjänsten som politisk sekreterare för Vänsterpartiet Botkyrka!

Vänsterpartiet Botkyrka söker politisk sekreterare

Vill du jobba i en röd kommun som är långt ifrån lagom? Här är din chans! Botkyrka styrs av Vänsterpartiet, Socialdemokraterna och Miljöpartiet och det rödgröna samarbetet ger möjligheter att påverka människors vardag på riktigt.

Arbetet som politisk sekreterare går ut på att stödja och utveckla det politiska samarbetet i kommunledningen och hjälpa våra ledamöter i nämnder och andra politiskt tillsatta organ, men att också organisera partiföreningens verksamhet med opinionsbildning, studier och folkrörelsearbete.

Vi söker en person som:
– är aktivist
– är bra på att samarbeta
– kan jobba självständigt
– är initiativrik
– entusiasmerar
– kan organisera
– har lätt för att uttrycka sig i tal och skrift

Du ska ha god kännedom om partiets politik och organisation och du får gärna ha erfarenhet av kommunalpolitiskt arbete, antingen som förtroendevald eller tjänsteman. Din formella arbetsgivare kommer att vara Botkyrka kommun, men din tjänst disponeras helt av Vänsterpartiet. Tjänsten är på 50–75% efter överenskommelse och tillträde sker i december eller efter överenskommelse.

Skicka ansökan med CV och referenser till partiföreningens ordförande Anna Herdy, [email protected]