Riksdagsledamoten Josefin Brink besöker Botkyrkas äldreboenden

Som en del av Vänsterpartiets kampanj Vem ska ta hand om mormor?har Vänsterpartiet i Botkyrka anordnat ett verksamhetsbesök för att prata med medborgare och personal på två av kommunens äldreboende, Kärsdala och Silverkronan. Deltar gör Josefin Brink – riksdagsledamot (v), Birgitta Sevefjord – oppositionsråd Stockholms läns landsting (v), Mats Einarsson – gruppledare (v) Botkyrka, Petteri Louhema – politisk sekreterare (v) Botkyrka, Ulla Ruotsalainen-Andersson – vård- och omsorgsnämnden (v) Botkyrka.

Under dagen kommer vi prata med personal på de båda äldreboendena, träffa fackförbundet kommunal, fika med boende på Silverkronan, samt möta PRO, SPF och Seniornet, alla tre aktiva pensionärsföreningar i Botkyrka.

Det kommer bli en spännande dag!