Uttalanden från årsmötet

På Vänsterpartiet Botkyrkas årsmöte antogs två stycken uttalanden. Det första handlar om Vänsterpartiets bostadspolitik i Botkyrka. ”Bygg om, bygg nytt, bygg rätt” är rubriken. Vi vill se mer byggande och en upprustning av miljonprogrammen, utan utförsäljningar och omvandlingar. Läs uttalandet här!

Det andra uttalandet är en inbjudan till de röda och gröna partiledarna Jonas Sjöstedt, Stefan Löfven, Åsa Romson och Gustav Fridolin, att komma till Botkyrka för att höra om hur vi tillsammans med Socialdemokraterna och Miljöpartiet lyckats styra Botkyrka i en mer solidarisk och grön riktning de senaste åren.

Framtiden finns i Botkyrka!