2 april – Möte om situationen i Kurdistan

Hediye Guzel, som sitter i Vänsterpartiets partistyrelse, kommer till oss och berättar om det aktuella läget i Kurdistan.

Hediye är bland annat engagerad i arbetsgruppen ”solidaritet med våra kurdiska medsystrar”, som inom kort arrangerar en resa för att visa solidaritet med de hundratals kurdiska kvinnor som sitter i fängelser i Turkiet samt besöka kvinnoverksamheter och inleda samverkan mellan svenska och kurdiska feministiska rörelsen.

Hediye har ett mångårigt engagemang för internationell solidaritet med Kurdistan. Hon kommer att berätta om den nuvarande situationen och leda ett samtal om hur vi kan delta i solidaritetsarbetet.

Här finns en artikel som Hediye skrivit om den turkiska statens förtryck mot kurderna under nyårsfirandet Newros (19/3): https://www.newsmill.se/artikel/2012/03/18/turkiet-firar-det-kurdiska-ny-ret-med-t-rgas

Inga förkunskaper krävs för att vara med på träffen. Arrangemanget är öppet för alla – ta gärna med en vän!

Du behöver inte anmäla dig, men gå gärna in på Facebook-eventet och ange om du tänkt komma, så vet vi hur mycket fika vi ska ordna.

Välkommen!
Tid: 2 april, kl. 18.30-20.00

Plats: Vänsterpartiets lokal, Tingsvägen 17, Alby

Frågor? Maila [email protected] eller ring 08-530 614 88

Uppdatering:

Hjälp gärna till att sprida information om träffen! Här finns en affisch att ladda ner som pdf, som du kan lägga på din blogg eller skriva ut och sätta upp i trapphuset.

Uppdatering: