Vill du gå med i Vänsterpartiet?

Sverige har blivit allt rikare, men det är långt ifrån alla som har fått ta del av det. Det tycker vi är orättvist. Vänsterpartiet vill ha en ekonomi som fungerar för alla – inte bara några få.

Vi arbetar utifrån insikten att världen går att förändra om man vill. Men ska det bli ordentligt gjort måste vi göra det tillsammans. Därför behövs du som medlem i Vänsterpartiet. Det enklaste sättet att bli medlem är att gå in på Vänsterpartiets hemsida: vansterpartiet.se (klicka på ”Bli medlem” och fyll i formuläret). Som medlem i Vänsterpartiet får du:

• Inbjudningar till kurser, seminarier och studiecirklar
• Tidningen Rött fyra gånger per år
• Möjlighet att direkt påverka Vänsterpartiets politik
• Möjlighet att arbeta för en vänstervalseger i valet 2018

För närvarande är medlemsavgiften 300 kronor per år (första året 100 kr). Om du har mycket låg inkomst, t.ex. om du är pensionär, studerande eller arbetslös, kan du beviljas halv avgift. Kontakta i så fall [email protected] i samband med att du anmäler dig som medlem. Om du bor i Botkyrka så kommer du att tillhöra partiföreningen Vänsterpartiet Botkyrka. Det finns ytterligare 48 partiföreningar i vårt partidistrikt, Vänsterpartiet Storstockholm. De flesta omfattar en kommun eller en stadsdel i Stockholms stad, men det finns även så kallade branschföreningar som organiseras utifrån facklig tillhörighet. Så fort vi får meddelande om att du gått med så kontaktar vi i Botkyrka dig (glöm inte att ange telefon och e-postadress)!