En välfärd att lita på, utan vinstintressen – Vänsterpartiet gjorde det möjligt

1800220_949012371775479_3907849571214940042_nVÄLFÄRDSPOLITIK. I måndags meddelade Vänsterpartiet och S-MP-regeringen att de kommit överens om att stoppa vinstintresset i välfärden. Alla skattepengar ska gå dit de var tänkta – till skolor, äldreboenden, hemtjänst och barnomsorg, inte till privata ägare som stoppar pengarna i egen ficka eller gömmer dem i skatteparadis.

För Vänsterpartiet är uppgörelsen med regeringen en stor seger. Vi har drivit frågan om att få ett stopp för vinster i välfärden i flera år. Det här visar att långsiktigt och enträget arbete lönar sig.

Här kan du läsa mer om uppgörelsen.

Vill du vara med och vrida Sverige i en mer jämlik riktning? Välkommen att bli medlem i Vänsterpartiet!