Vänsterpartiet Botkyrka söker politisk sekreterare

Vill du jobba i en röd kommun som är långt ifrån lagom? Här är din chans! Botkyrka styrs av Vänsterpartiet, Socialdemokraterna och Miljöpartiet och det rödgröna samarbetet ger möjligheter att påverka människors vardag på riktigt.

Arbetet som politisk sekreterare går ut på att stödja och utveckla det politiska samarbetet i kommunledningen och hjälpa våra ledamöter i nämnder och andra politiskt tillsatta organ, men att också organisera partiföreningens verksamhet med opinionsbildning, studier och folkrörelsearbete. Tjänsten börjar i höst och sträcker sig fram till valet.

Vi söker dig som delar Vänsterpartiets grundläggande värderingar och vi ser gärna att du har intresse och kunskaper för frågor gällande Botkyrka kommun. Meriterande för tjänsten är erfarenhet av politiskt arbete eller annat organisationsarbete och utåtriktat opinionsarbete i Vänsterpartiet eller närliggande organisation. Erfarenheter och kompetens inom området organisation och feminism är välkommet.

Nödvändigt för tjänsten är god kommunikativ förmåga i tal och skrift. Det är även viktig att kunna samla och sammanställa information.  Du ska vara noggrann, strukturerad och ha lätt för att samarbeta eftersom du arbetar nära vårt kommunalråd och övriga förtroendevalda i kommungruppen. Du ska även kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ.

Din formella arbetsgivare kommer att vara Botkyrka kommun, men din tjänst disponeras helt av Vänsterpartiet. Tjänsten är på 60%. Lön enligt Botkyrka kommuns avtal. Tillträde sker 15 september, eller efter överenskommelse.

Skicka ansökan med CV och personligt brev senast den 8 augusti  till Anna Kristoffersson. Mail: [email protected]

För ytterligare information och frågor om tjänsten kontakta Mats Einarsson, gruppledare: 0734-218784.

Välkommen med din ansökan!