Nooshi Dadgostar tvåa på riksdagslistan

I lördags höll Vänsterpartiet Storstockholm valkonferens för att utse kandidaterna i nästa års riksdagsval. Nooshi Dadgostar, riksdagsledamot och bostadspolitisk talesperson från Tumba, fick förnyat förtroende och placerades på plats nummer två. I valet år 2014 fick Vänsterpartiet fem riksdagsledamöter från distriktet i Storstockholm.

Nooshi Dadgostar blev känd för en bredare allmänhet i samband med försäljningen av allmännyttiga lägenheter på Albyberget. Vänsterpartiet motsatte sig kraftfullt försäljningen.

– Runt om i landet ser vi hur Socialdemokraterna följer efter högerpartierna och säljer ut vår gemensamma allmännytta. Nu har vi chansen att få alla som vill se fler hyresrätter med rimliga hyror att välja Vänsterpartiet och en bostadsmarknad för alla, inte bara de som har råd. Jag är stolt och glad över att vara en del av den rörelsen, säger Nooshi Dadgostar (V).

Kerstin Amelin från Tullinge var den andra Botkyrkabon som placerade sig på listan. Kerstin röstades in på plats nummer 18.

Läs mer: Vänsterpartiet Storstockholms riksdagslista

Foto: Denny Lorentzen.