Jobba för Vänsterpartiet Botkyrka!

Med anledning av att vår nuvarande politiska sekreterare har valt att gå ner i arbetstid blir en tjänst på 20 % ledig.

Botkyrka kommun styrs sedan valet 2018 av en S-ledd högermajoritet bestående av S, MP, C, L och KD. Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår nya roll som vasst och konstruktivt oppositionsparti. Tjänsten som politisk sekreterare består i stor utsträckning av att stödja Vänsterpartiets kommunala grupp, partiföreningens styrelse och medlemmar så att deras respektive engagemang tas till vara på bästa möjliga sätt.

Arbetsuppgifter som kan förekomma:

• Bistå med underlag och förslag på ställningstaganden till kommunal grupp och styrelse
  • Politikutveckling
  • Agera mötessekreterare
  • Mediearbete
  • Omvärldsbevakning
  • Arrangera och delta på studiebesök
  • Annat utåtriktat arbete

Arbetet utförs tillsammans med befintlig politisk sekreterare och med gruppledaren. Med anledning av tjänstens blygsamma omfattning finns möjligheter att anpassa såväl schema som arbetsuppgifter så att dina kvaliteter används på bästa sätt.

Vi söker dig som:

• Delar Vänsterpartiets grundläggande värderingar
  • Har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
  • Har god kommunikativ förmåga i tal och skrift
  • Har kunskaper om kommunalpolitik
  • Är noggrann, strukturerad och har lätt för att samarbeta

Meriterande är om du:

• Har kunskaper om aktuella politiska frågor i Botkyrka kommun
  • Har relevant högskoleutbildning inom exempelvis statsvetenskap, ekonomi eller kommunikation

Din formella arbetsgivare kommer att vara Botkyrka kommun, men din tjänst disponeras helt av Vänsterpartiet. Tjänsten är på 20 %. Lön enligt Botkyrka kommuns avtal. Tillträde sker från den 1 februari eller efter överenskommelse.

Skicka in din ansökan (CV + personligt brev) senast den 9 december till [email protected].

För ytterligare information och frågor om tjänsten kontakta Mats Einarsson, gruppledare: 073-421 87 84.