Therese Karlsson omvald som ordförande

Idag lördag hade Vänsterpartiet Botkyrka årsmöte. På mötet, som genomfördes digitalt och bland annat gästades av Vänsterpartiets partiledare Nooshi Dadgostar, valdes Therese Karlsson från Tuna som ordförande för partiföreningen.

Therese Karlsson får därmed förtroende för ett andra år som ordförande.

– Trots att pandemin ställer till det så har vi visat att det är möjligt att bedriva en aktiv partiverksamhet även under svåra omständigheter. Jag ser fram emot att få leda Vänsterpartiet Botkyrka under ett ännu ett år, där vi höjer våra ambitioner att möta boende i kommunen ytterligare, säger Therese Karlsson.

Therese Karlsson

På övriga platser i styrelsen valdes:

Yrsa Rasmussen, Alby, omval
Pia Carlsson, Fittja, omval
Andrea Molin Storbjörk, Vårsta, nyval
Göran Steen, Hallunda, nyval
Irene Sundelin, Stockholm (men arbetar i Botkyrka och tillhör vår förening), ersättare, nyval

Årsmötet besöktes av Vänsterpartiets partiledare Nooshi Dadgostar som höll ett hälsningsanförande för närvarande medlemmar. Dadgostar bodde tidigare i Tumba och har sin bakgrund i vår partiförening.

Nooshi Dadgostar talade på årsmötet.

– Det är roligt att vara hemma i Vänsterpartiet Botkyrka igen! Det är inte långt kvar till valet och vi ska mobilisera för en valseger 2022, sa Nooshi Dadgostar i sitt anförande bland annat.