Marit och Mats valdes till ordförande och listtopp

Söndagen den 6 mars höll Vänsterpartiet Botkyrka årsmöte. Marit Normasdotter valdes till ny ordförande för föreningen och Mats Einarsson fick förnyat förtroende som toppkandidat på Vänsterpartiets lista i kommunvalet.

I söndags samlades Vänsterpartiet Botkyrka i Hallunda Folkets hus för årsmöte. På dagordningen stod bland annat antagandet av ett nytt kommunpolitiskt program. Dessutom valdes en ny styrelse och en lista inför kommunvalet i höst antogs.

Styrelsen. Saknas på bild gör Anna Kristoffersson och Paul Haarla.

Marit Normasdotter från Alby valdes till ny ordförande för Vänsterpartiet Botkyrka:

– Jag är oerhört stolt och hedrad över att ha blivit vald till ordförande för partiföreningen. Vi har en stark förening, med många duktiga företrädare och medlemmar och jag ser fram emot att arbeta för att stärka vår organisation ytterligare i och med valrörelsen, säger Marit Normasdotter.

Förutom Marit så består hela den nya styrelsen av ledamöterna Yrsa Rasmussen, Andrea Molin Storbjörk, Anna Kristoffersson, Hans Nilsson och Therese Karlsson samt ersättarna Tord Svärd, Silje Vara Mittermaier och Paul Haarla.

Mats Einarsson

Mats Einarsson, idag gruppledare för Vänsterpartiet Botkyrka, fick förnyat förtroende att toppa partiets lista i valet till kommunfullmäktige i höst:

– Vänsterpartiet går till val på ett starkt politiskt program för Botkyrka kommun. Vi ska bygga ett mer jämlikt samhälle, efter en allt för lång tid med stora nedskärningar i välfärden, säger Mats Einarsson.

Hela Vänsterpartiets lista i kommunvalet 2022 hittar du här.

Årsmötet hölls i Hallunda Folkets hus.
Tårta!