Jobba för Vänsterpartiet Botkyrka i valrörelsen

Inför valrörelsen 2022 söker vi personer som vill jobba med att få Vänsterpartiet Botkyrka att växa, både i valet och som partiförening.

Din uppgift kommer att vara att tillsammans med föreningens gruppledare och politiska sekreterare, organisera en effektiv valrörelse för att stärka Vänsterpartiets ställning och inflytande i Botkyrka kommun.

Ditt arbete kommer till största delen bestå i organiserandet av kontakter med väljare i Botkyrka. Därför söker vi dig som är utåtriktad och som kan entusiasmera medlemmar till att delta i valrörelsearbetet. Förekommande arbetsuppgifter är att organisera torgmöten, flygbladsutdelningar, affischering och deltagande i valaktiviteter som arrangeras av det lokala föreningslivet. Kvälls- och helgarbete förekommer.

En viktig del av valrörelsen är att organisera ringstugor där väljare kontaktas via telefon. En av de som anställs kommer att få ett särskilt ansvar för detta projekt, därför är det meriterande att vara bekväm med att prata i telefon. Kunskaper i språk som många talar i Botkyrka, exempelvis kurdiska, turkiska, arameiska, finska, spanska eller arabiska, är meriterande.

Körkort för personbil är meriterande, om du använder egen bil i tjänsten så utgår ersättning.

Du ska gilla att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Du måste dela Vänsterpartiets värderingar och ha god kunskap om Vänsterpartiets politik, detta för att på bästa sätt kunna företräda oss i kontakter med medborgare. Du får gärna ha tidigare erfarenhet av arbete med politisk organisering och/eller valrörelsearbete.

Den del av tjänsten som infaller efter valdagen ägnas åt eftervalsarbete. Det innebär kontakter med nya medlemmar samt arrangerande av introduktion för dessa, bortstädning av affischer och utvärdering.

Omfattning: Anpassas efter sökandes förutsättningar, men minst en person bör kunna jobba heltid eller nära heltid. Totalt söker vi personer till motsvarande två heltidstjänster.

Tillträde och varaktighet: 2022-08-01–2022-09-30

Lön: I enlighet med Handels kollektivavtal för anställda inom folkrörelseorganisationer

Ansökan: Förlängd ansökningstid! Skicka ditt CV samt personligt brev till [email protected] senast den 15 maj.