Vänsterpartiet Botkyrka söker politisk sekreterare

Vänsterpartiet Botkyrka söker en politisk sekreterare på 40-50 % med tillträde från och med årsskiftet.

Tjänsten som politisk sekreterare består i stor utsträckning av att stödja Vänsterpartiets kommunala grupp, partiföreningens styrelse och medlemmar så att deras respektive engagemang tas till vara på bästa möjliga sätt. Vänsterpartiet kommer att sitta i opposition mot ett minoritetsstyre bestående av S, MP, C, L och KD den kommande mandatperioden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Bistå med underlag och förslag på ställningstaganden till kommunal grupp och styrelse
  • Politikutveckling
  • Agera mötessekreterare
  • Mediearbete
  • Omvärldsbevakning
  • Arrangera och delta på studiebesök
  • Annat utåtriktat arbete

Arbetet utförs tillsammans med en annan politisk sekreterare och med gruppledaren.

Vi söker dig som:

• Delar Vänsterpartiets grundläggande värderingar
  • Har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
  • Har god kommunikativ förmåga i tal och skrift
  • Har kunskaper om kommunalpolitik
  • Är noggrann, strukturerad och har lätt för att samarbeta

Meriterande är om du:

• Har kunskaper om aktuella politiska frågor i Botkyrka kommun
  • Har relevant högskoleutbildning inom exempelvis statsvetenskap, ekonomi eller kommunikation

Din formella arbetsgivare kommer att vara Botkyrka kommun, men din tjänst disponeras helt av Vänsterpartiet. Tjänsten är på 40-50 % beroende på dina önskemål. Lön enligt Botkyrka kommuns avtal. Tillträde sker från den 1 januari.

Skicka in din ansökan (CV + personligt brev) senast den 8 november till [email protected].

För ytterligare information och frågor om tjänsten kontakta Mats Einarsson, gruppledare: 073-421 87 84, [email protected].