Mats Einarsson: ”Vi kommer att fortsätta slåss för vänsterpolitik och bekämpa högerpolitik”

Mats Einarsson (V) talade om maktskiftet i Botkyrka under kvällens kommunfullmäktige.
Det här handlar faktiskt om politik också. Vi kommer att fortsätta slåss för vänsterpolitik och bekämpa högerpolitik. Det kanske är Vänsterpartiet som i större utsträckning än en del andra står för stabilitet för tillfället”, sa Mats Einarsson, gruppledare och ledamot i kommunfullmäktige för Vänsterpartiet Botkyrka.
Det nya styret bestående av Moderaterna, Kristdemokraterna, Centerpartiet, Tullingepartiet och sex politiska vildar (före detta socialdemokrater) har numera majoritet i kommunfullmäktige. Vänsterpartiet är kritiska till det nya styrets bristfälliga respekt för kommunfullmäktiges praxis, samt oroliga för den högerpolitik som kommer att genomföras de kommande tre åren. Det som är bäst för Botkyrka är vänsterpolitik och de som är bäst på vänsterpolitik är Vänsterpartiet. Vi fortsätter i opposition, för ett rödare Botkyrka.