Debatt om utförsäljningen av Albyberget

onsdag den 31 oktober arrangerar Hyresgästföreningen en pandeldebatt  med anledning av att AB Botkyrkabyggen och Botkyrka kommun har bestämt att sälja ut 1300 lägenheter på Albyberget.

Samtliga partier i kommunfullmäktige är inbjudna, och representanter från Hyresgästföreningen och Botkyrkabyggen kommer finnas på plats. Debatten ska bland annat handla om hur man juridiskt kan se till att kraven på köparen ska efterföljas, och om det finns några andra alternativ än utförsäljning. Mats Einarsson kommer att delta från Vänsterpartiets sida.

Kom gärna!

Plats: Subtopia, Rotemannavägen 10 i Alby, lokal ”Loftet”

Tid: 31 oktober, kl 18.30