Vänsterpartiet kritiserar S-tystnad

I dagens nummer av Botkyrkadirekt publiceras en debattartikel från Vänsterpartiet om de nedskärningar som beslutats av den socialdemokratiskt ledda majoriteten i Botkyrka. Sedan tidigare finns den att läsa på tidningens hemsida. Vi skriver bland annat:

”Socialdemokraterna är uppenbart obekväma med att de stora nedskärningar som de föreslår påtalas. Än mer obekväma är de med att Vänsterpartiet har lyckats visa att det är fullt möjligt att undvika dem.

[—]

Majoriteten föreslår bland annat: Nedläggning av den nattöppna förskolan och nedläggning av den kommunala teknikskolan, Komtek. Stora nedskärningar föreslås bland annat inom förskolan 9,5 miljoner kronor, grundskolan 9,5 miljoner, socialnämnden 10 miljoner och äldreomsorgen 8,6 miljoner.”

Läs hela artikeln här!

Mats Einarsson och Kerstin Amelin är författare till debattartikeln.