• Hem
  • Vänsterpartiet ...
sida

Vänsterpartiet är redo!

Sedan valet 2018 har Botkyrka styrts av en koalition bestående av Socialdemokraterna, Miljöpartiet, Kristdemokraterna, Liberalerna och Centern. Nu har vi chansen att byta kurs. Vänsterpartiet är berett att leda Botkyrka framåt med en politik för jämlikhet, jämställdhet, trygghet och långsiktig hållbarhet. Vi vill minska klyftorna, inte öka dem. Vi vill att alla ska ges möjlighet att bidra till samhällsuppbygget. Vi vill fördjupa demokratin, inte undergräva den. Vi vill att våra skattepengar används till gemensam välfärd, inte till privata företags vinster. Vi vill bygga bra bostäder som Botkyrkaborna har råd att bo i. Vi vill att Botkyrka ska gå i spetsen för en offensiv klimatpolitik. Vi är beredda att arbeta för en sådan politik tillsammans med alla krafter som respekterar demokratin och de mänskliga rättigheterna.

Vänsterpartiets centrala valplattform kan du läsa och ladda ner på www.vansterpartiet.se